/Beitrag

SDG 4: spezifische Literatur

Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development (Routledge international handbooks)
Autor_innen: Matthias Barth, Gerd Michelsen, Marco Rieckmann und Ian Thomas
Jahr: 2015
Verlag: Routledge
Ort: London
ISBN: 978-0-415-72730-3
ISBN eBook: 978-1-315-85224-9

The sustainability curriculum. The challenge for higher education.
Autoren: John Blewitt und Cedirc Cullingford
Jahr: 2004
Verlag: Routledge
Ort: London
doi: 10.4324/9781849773287
ISBN: 9781853839498
ISBN eBook: 9781849773287

Education for Sustainable Development. A coherent philosophy for environmental education?
Autor: Michael Bonnett
Jahr: 1999
Journal: Cambridge Journal of Education 29 (3)
Seiten: 313 - 324
doi: 10.1080/0305764990290302
URL: https://www.researchgate.net/p...

Umwelt- und Klimaschutz nachhaltig im Unterricht verankern
Autorin: Iris Rauskala (Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung)
Jahr: 2019
URL: https://www.bmbwf.gv.at/Minist...

Der gesamtösterreichische Universitätsentwicklungsplan 2019-2024
Herausgeber: Bundesministerium für Wissenschaft, Forschung und Wirtschaft
Jahr: 2017
Ort: Wien
URL: https://www.bmbwf.gv.at/Themen...

Annual Macro-Economic Database
Herausgeber: European Commission’s Directorate General for Economic and Financial Affairs
Jahr: 2013
URL: https://ec.europa.eu/info/busi...

Fächerorientierte Allgemeinbildung: Entscheidungskompetenz und Kommunikationsfähigkeit mit Expertinnen.
Autor: Roland Fischer
Jahr: 2012
in: Domänen fächerorientierter Allgemeinbildung, Band 1
Reihe: Trauner Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule OÖ
Ort: Linz
ISBN: 978-3-99033-011-1
URL: http://www.lehrplanforschung.c...

Implementing an Interfaculty Elective “Sustainable Development”: An Intervention into a University’s Culture between Organized Scientific Rationality and Normative Claim
Autor_innen: Reante Hübner, Franz Rauch und Mira Dulle
Jahr: 2014
in: Handbook of Research on Pedagogical Innovations for Sustainable DevelopmentEditors: Ken .D. Thomas, Helen E. Muga
Verlag: IGI Global
doi: 10.4018/978-1-4666-5856-1.ch026
URL: https://www.researchgate.net/p...

”Sustainable Development? – Let Us Change Concepts!“: Theoretical and Practical Contributions to the Transformation of Society, Science, Knowledge, and Education from a Geographer's Perspective.
Autor: Lars Keller (Universität Innsbruck)
Jahr: 2017
Ort: Innsbruck

Handbook of Theory and Practice of Sustainable Development in Higher Education
Autor_innen: Walter Leal Filho, Ulisses M. Azeiteiro, Fátima Alves und Petra Molthan-Hill
Jahr: 2017
Verlag: Springer
Ort: Cham
doi: 10.1007/978-3-319-47877-7
ISBN: 978-3-319-47876-0
URL: https://www.researchgate.net/p...

Interactions between climate change and sustainable development – an introduction.
Autor: Mohan Munasinghe
Jahr: 2001
Journal: International Journal of Global Environmental Issues, 1 (1)
Seiten: 123-129
URL: https://www.researchgate.net/p...

Positionspapier zur Umsetzung von SDG 4 in Österreich
Herausgeber: Österreichische UNESCO-Kommission - Fachbeirat „Transformative Bildung/Global Citizenship Education"
Jahr: 2019
URL: https://www.unesco.at/fileadmi...

Competences for Education for Sustainable Development in Teacher Education
Autor_innen: Franz Rauch und Regina Steiner
Jahr: 2013
Journal: Centre for Educational Policy Studies Journal, 3 (1)
Seiten: 9-24
URL: https://core.ac.uk/download/pd...

Transition to Sustainability: Not Only Big, But Deep. Reaction to M. Bilharz, K. Schmitt. 2011. Going Big with Big Matters. The Key Points Approach to Sustainable Consumption.
Autor_innen: Felix Rauschmayer und Ines Omann
Jahr: 2012
Journal: GAIA - Ecological Perspectives on Science and Society, 21 (4)
doi: 10.14512/gaia.21.4.7
URL: https://www.researchgate.net/p...

Human Rights and Human Rights Learning as a Vehicle for the Renewal of the University.
Autorin: Betty A. Reardon
Jahr: 2010

Bildung in der Welt von übermorgen: Herausforderungen und Chancen aus der Perspektive der Bildungssoziologie.
Autorin: Barbara Schober
Jahr: 2018
in: Nationaler Bildungsbericht Österreich, Band 2
Ort: Graz
doi: 10.17888/nbb2018-2
URL: https://www.iqs.gv.at/download...

Transformative Bildung durch transformatives Lernen. Zur Notwendigkeit der erziehungswissenschaftlichen Fundierung einer neuen Idee.
Autorin: Mandy Singer-Brodowski
Jahr: 2016
Reihe: Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (1)
Seiten: 13-17

ISSN: 1434-4688
URL: https://www.pedocs.de/volltext...

Shaping the education for tomorrow. 2012 report on the UN decade of education for sustainable development.
Herausgeber: UNESCO
Jahr: 2012
ISBN: 978-92-3-001076-8
URL: https://sustainabledevelopment...

Roadmap for implementing the global action programme on education for sustainable development.
Herausgeber: UNESCO
Jahr: 2014
URL: https://sustainabledevelopment...

Shaping the future we want. UN decade of education for sustainable development (2005–2014). Final report
Herausgeber: UNESCO
Jahr: 2014
Ort: Paris
ISBN: 978-92-3-100053-9
URL: https://sustainabledevelopment...

Global Citizenship Education. Preparing learners for the challenges of the 21st century
Herausgeber: UNESCO
Jahr: 2014
URL: https://en.unesco.org/news/glo...

Global Citizenship Education: Topics an Learning Objectives
Herausgeber: UNESCO
Jahr: 2015
Ort: Paris
ISBN: 78-92-3-100102-4
URL: https://unesdoc.unesco.org/ark...

Education for sustainable development goals: Learning objectives
Herausgeber: UNESCO
Jahr: 2017
Ort: Paris
ISBN: 978-92-3-100209-0
URL: https://unesdoc.unesco.org/ark...

Forum for Education for Sustainable Development and Global Citizenship Education
Herausgeber: UNESCO
Jahr: 2019
Ort: Ha Noi, Vietnam
URL: https://en.unesco.org/events/u...

Transformation unserer Welt: die Agenda 2030 für nachhaltige Entwicklung.
Herausgeber: Vereinte Nationen
Jahr: 2015
URL: https://www.un.org/Depts/germa...

Welt im Wandel. Gesellschaftsvertrag für eine Große Transformation
Herausgeber: Wissenschaftlicher Beirat der Bundesregierung Globale Umweltveränderungen (WBGU)
Jahr: 2011
Ort: Berlin
ISBN: 978-3-936191-38-7 (2. veränderte Auflage)
URL: https://www.wbgu.de/de/publika...

Key competencies in sustainability: a reference framework for academic program development
Autor_innen: Armin Wiek, Lauren Withycombe und Charles Redman
Jahr: 2011
Verlag: Springer
Journal: Sustainablitity Science 6 (2)
Seiten: 203-2018
doi: 10.1007/s11625-011-0132-6
URL: https://link.springer.com/arti...

Global Citizenship Education - Politische Bildung für die Weltgesellschaft
Autor_innen: Werner Wintersteiner, Heidi Grobbauer, Gertraud Diendorfer und Susanne Reitmair-Juárez
Jahr: 2014
Verlag: Österreichische UNESCO-Kommission
Ort: Wien
URL: https://www.unesco.at/fileadmi...